Del
: Bliv frivillig

Tema 2: Dyrene møder klimaforandringer

Om klimaforandringer og deres indflydelse på naturen og dyrelivet.

Læs først beskrivelsen af forløbet her:

Kort vejledning til undervisningsforløb i Natur/teknologi.

Lang vejledning til undervisningsforløb for Natur/teknologi

Vejledning til undervisningsforløb i idræt

 

1. Film: Eleverne ser Klimatruslen om de afrikanske dyrs møde med klimaforandringer

2. Samtale: Eleverne sammenligner med relevante danske dyr.

3. Bevægelse: Eleverne arbejder med de afrikanske dyrs lyde og bevægelser i den nye situation (klimaforandring) ud fra et tilrettelagt forløb med et lydspor med afrikanske trommer. Se lærervejledning her

4. Tekst: Klassen arbejder med tekster om dyrenes liv i den ændrede klimazone og det ændrede naturområde. Se teksten her

5. Dans/bevægelse: Eleverne danser til en koreograferet dans, som kan ses som dans-med-film.

6. Dans/bevægelse: Eleverne kan skabe en "dansefortælling", hvor de øver at formidle gennem bevægelse og evt. fremlægge foran et publikum (resten af klassen eller årgangen). Koreografien kan enten omhandle en bunden opgave eller formidle en situation, en proces eller et resultat, som eleverne selv vælger

 

Frivillig registrering

Tak for din registrering. Du vil nu modtage en e-mail med information om den videre proces.





Vælg profilbillede
Vælg billede Skift billede

Registrer Arrangement

Rediger event